Klantretentie

Klantretentie en retentiemarketing zijn key. Ieder bedrijf wil immers goede klanten behouden. istock_000059093058_largeZe vormen een solide inkomstenbron. Bovendien kan een bestaande klant de acquisitie voor je doen als deze tevreden is bijvoorbeeld via mond-tot-mond reclame. Het werven van nieuwe klanten is daarnaast kostbaar en tijdrovend. Bij een bestaande klant is dat doorgaans minder het geval.

Een van de communicatiemiddelen om klantbehoud te doen is e-mail. Veel grotere bedrijven gebruiken deze vorm van retentiemarketing, vooral in de B2C retail markt. Ook voor middelgrote en kleinere bedrijven kan dit echter interessant zijn. Het is namelijk ook voor hen betaalbaar en daarmee niet alleen aan grote bedrijven met grote marketingbudgetten voorbehouden. Hieronder is kort geschetst hoe dat voor jou als bedrijf eruit kan zien.

Plan van aanpak

Gezamenlijk formuleren we een e-mail marketingplan om de doelstellingen voor wat betreft klantretentie te halen. Doelgerichtheid is wat telt daarbij. We garanderen een conversie stijging van 20% op al je e-mail uitingen. Deze garantie kunnen we geven door onze werkwijze. Een cruciaal onderdeel is namelijk het meten en analyseren van de e-mail funnel. De inzichten die dit oplevert gebruiken we om de e-mail marketing campagnes te optimaliseren.

Vervolgens implementeren we de e-mail marketing software tool met de beste papieren voor jouw bedrijf. We werken met grote gerenommeerde leveranciers als Clang, Tripolis en Copernica. Zie e-mail marketing leveranciers voor het totale aanbod. Omdat we met meerdere leveranciers werken kunnen we ook een onafhankelijk advies geven dat het beste is voor jouw bedrijf. Indien er al een campagneplatform is dan kunnen we ook daar een rol van betekenis spelen. Door nieuwe e-mail templates te maken etc.

Klantretentie: doe het zelf of we doen het voor jeiStock_000080331191_Large

Veel bedrijven verzorgen hun e-mail marketing in eigen huis. Heb je hier weinig tot geen tijd voor, dan kunnen wij dit voor je doen. Met onze ervaring en expertise is kwaliteit geborgd en word jevolledig ‘ontzorgt’.

E-mail marketing: ook van belang voor werven en klantloyaliteit

E-mail marketing is als medium ook zeer geschikt om in- en doorstroom van klanten te verbeteren. Klik op acquisitie, leads genereren en cross-sell per e-mail voor meer informatie.

Heb je een vraag, een opmerking of wil je graag kennismaken?

Bel ons dan op 073 681 10 01 of stuur een mail naar info@reactmail.nl. Uiteraard kun je ook onderstaand formulier invullen en nemen wij contact met je op!