Klantloyaliteit

Klantloyaliteit vergroten is voor bedrijven van essentieel belang. Je wilt trouwe klanten istock_000075046703_largedie herhaalaankopen doen. Op deze manier kun je ook eenvoudiger nieuwe klanten werven: als deze tevreden klanten namelijk als ambassadeur voor jouw bedrijf gaan werken. Ook is het voordeliger, meer omzet te halen uit bestaande klanten dan uit nieuwe klanten. ‘New business’ is nu eenmaal veel kostbaarder. Het mes snijdt dan dus aan twee kanten.

Klantretentie vergroten via e-mail is een van de meest populaire vormen om klanten te binden. Het is immers een laagdrempelig en voordelig medium om klanten te bereiken en ‘beraken’. RE:ACT Mail heeft met 15 jaar expertise al veel bedrijven hier succesvol mee geholpen.

Plan van aanpak klantloyaliteit per e-mail

Stap 1 is het opstellen van een e-mailmarketing plan om de klantentrouw te verhogen. De lifecycle waar de klanten zich in bevinden is daarbij vaak leidend. Ook zal er gekeken worden naar de opbouw en kwaliteit van het e-mail klantenbestand om te bepalen wat er mogelijk is.

RE:ACT Mail is verder erg doelgericht: een conversie die minimaal 20% hoger is dan bestaande e-mails is het uitgangspunt èn onze garantie . Die garantie kunnen we geven, omdat we de e-mail campagnes finetunen. Op basis van analyses krijgen we inzicht waar verbeterpunten liggen namelijk. Om dat te kunnen bewerkstelligen is de selectie van de beste e-mail software van groot belang. RE:ACT Mail werkt dan ook met verschillende leveranciers. Zie e-mailmarketing software voor het overzicht. Daarbij krijg je van ons echt onafhankelijk advies. Als er al een bestaand e-mail programma is kunnen we je overigens ook van dienst zijn. Dat is dus zeker geen obstakel.

iStock_000079125715_LargeKlantloyaliteit per mail: uitbesteden of in eigen beheer

In eigen beheer doen of outsourcen: beide is mogelijk. In het eerste geval zorgen we voor de implementatie van de gekozen e-mailmarketing software. Daarna voor een goede instructie, zodat jouw bedrijf snel en goed werk kan maken van de klantloyaliteit per e-mail.

Uitbesteden kan dus ook, zowel permanent als incidenteel in het geval van bijvoorbeeld van ziekte of zwangerschapsverlof van een marketingmedewerker. We helpen je graag uit de brand!

E-mailmarketing: ook van belang voor acquisitie en klantbehoud

E-mailmarketing is voor alle stappen in de levenscyclus van een klant te gebruiken. Ook voor acquisitie, lead generation en klantbehoud dus. Daarmee is het een krachtige marketing tool.

Heb je een vraag, een opmerking of wil je graag kennismaken?

Bel ons dan op 073 681 10 01 of stuur een mail naar info@reactmail.nl. Uiteraard kun je ook onderstaand formulier invullen en nemen wij contact met je op!